V úterý 25. března jsme u nás na škole mohli přivítat návštěvu z Anglie. Přijel za námi náš kamarád Samek, který je Ind žijící již 25 let v Anglii. Některé naše děti se Samkem setkaly již na poznávacím výletě v Londýně.
Celé dopoledne na druhém stupni bylo rozplánováno tak, aby se každá třída zúčastnila a také aktivně zapojila do návštěvy. Samek přinesl všem dětem malé pohoštění, a to ovoce, indické bonbony a české dobroty. První skupinu tvořili žáci 6. a 9. třídy. Samek měl svou vlastní prezentaci o Indii, po které následovala diskuze. Poté měli i naši tři žáci z deváté třídy prezentaci o části Indie, a to celé v angličtině. Zde patří žákům veliká pochvala (Adam Kytlica, Matyáš Slavík, Ondřej Matros), jelikož vytvořit prezentaci v angličtině je jedna věc, ale odprezentovat ji před tolika lidmi a návštěvou opět celou v angličtině, je silný výkon.
Zahráli jsme si všichni také konverzační hru v angličtině, kde každý žák musel položit otázku v angličtině a odpovídat. Dále byl také prostor na otázky pro Samka, kde se děti zajímaly o to, jaké je jeho oblíbené jídlo, jestli zná nějaká česká slovíčka, kde všude v Česku byl, jaké je to žít v Indii a v Anglii a mnoho dalších. Jako poslední program byl indický tanec. Po menších technických potížích se nám podařilo spojit se se Samkovým indickým kamarádem online a ten nás krok po kroku učil specifický indický tanec. Zapojily se jak děti, tak i přítomní učitelé a pravdou je, že to byla veliká zábava. Mnozí z nás ani netušili, že i takové pohyby při tanci existují 🙂
Další částí této návštěvy byla společná procházka Doubravou. Tohoto úkolu se chopila šestá třída a při procházce vše probíhalo za anglické konverzace. Na to, že jsou žáci šesté třídy na druhém stupni nově a do těžší angličtiny začínají postupně zabředávat, povídání v angličtině se chopili velmi zdatně a mají od nás za to obrovskou pochvalu.
Poslední část tohoto školního dne se Samkem byla velmi podobná té první části až na to, že tentokrát se jednalo o žáky sedmé a osmé třídy. Takové momenty jsou pro žáky nezapomenutelné chvíle, na které budou jistojistě vzpomínat až do dospělosti. Postavit děti před hotovou věc, kdy není zbytí a ony opravdu musejí začít komunikovat v angličtině, je nejlepší škola, jak se naučit něco nového a posunout se dál, zbavit se strachu a zjistit, že se dá všechno zvládnout. Samek byl velmi empatický a chápavý a snažil se naše žáky povzbudit tím, že se jich vyptával a dával jim prostor a čas na zformulování odpovědi.
Také nám o sobě prozradil, že má nadaci, která pomáhá dětem v Indii a druhou, která pomáhá starým lidem v Anglii. Z naší školy byl nadšený a zmínil, že by se za námi klidně někdy zase rád podíval. My se budeme moc těšit.
Irma Kachlíková
